Selamat Datang diucapkan kepada semua kaki-kaki pancing dan pencinta khazanah dari mana jua pun asalnya. Paparan ini hanyalah bertujuaan untuk berkongsi pengalaman dan pengetahuan bagi aktiviti-aktiviti memancing, mengenali jenis-jenis ikan yang terdapat di perairan Brunei tak kira ikan air tawar atau pun ikan air masin. Menostalgiakan kenangan-kenangan manis sewaktu memancing melalui gambar-gambar memancing dan akhir kata diucapkan Ribuan Terima Kasih kepada semua pengunjung blog ini. Sekian Terima Kasih

Tuesday, February 24, 2009

1st APOLLO TRIP 2009 TO SHIPWRECKS

Trip Apollo 1 – Sabtu 21 Februari 2009, C-dapatz Team seramai 4 orang iaitu Mayan, Jeman, Gondoi dan C-Adie bersama dengan Rakan² Geng Joran yang menganjurkan trip ini telah pergi ke lokasinya Kapal karam dan Terumbu Karang di perairan Brunei berdekatan Laut Maharaja dengan menaiki Kapal Apollo 1.

Apabila kami berada di lautan terbuka... laut mula beralun menyebabkan kapal kami mula bergoyang dan mula udah terasa kan mabuk laut… maklumlah 1st time mancing naik kapal.. nda sama rasanya macam naik perahu.. Dengan pengalaman yang ada.. dapat jua tahan lah mabuk atu..

Setelah sampai di lokasi pertama (Kapal Karam) kira² pukul 2 pagi… masing² para pemancing menurunkan kail dengan hasrat umpan mengena dengan ikan² yang besar.. tapi sayangnya ayer ari atu nda berapa baik (Jeranih n Sajuk)…. Lauk pun nda mau berapa makan. Ada jua lah lauk yang makan kail. 2 ekor lauk Languran uleh C-Mayan berat 5 & 3.5 Kg. Tapi sayangnya lapas atu ada tia Ikan YU atu datang….. nda tia mau makan lagi lauk atu…. Teknik semuanya bottom fishing saja...... Jigging nda kana layan…. Nda belauk bah.. udah siang hari baru tah pindah ke terumbu karang memutik-mutik laut macam kerisi bali, kerapu n pisang²…

Siuk eh..... walaupun nda berapa beruleh…. Alum gi rezeki tu.. ganya kan mabuk ja rasanya….. Insyaallah dalam bulan Jun lagi kami kan buat trip Apollo ke Brunei Drop Off..


Pemandangan Kapal Apollo dari pantai Serasa

Apollo 1


1st time naik kapal Apollo


Rakan² Geng Joran

Fishing Gear

Lobby tempat rehat

Rakan² Geng Joran n The Organizer

Santai di Buritan Kapal

C-Dapatz Team

C-Mayan

Senja Di Lautan

Yatah ganya nie uleh kami... basar alun n jeranih air di laut

Bawah nda Makan.... Atas makan

Tukang masak

Awak-awak

Juragan Kapal

No comments: