Selamat Datang diucapkan kepada semua kaki-kaki pancing dan pencinta khazanah dari mana jua pun asalnya. Paparan ini hanyalah bertujuaan untuk berkongsi pengalaman dan pengetahuan bagi aktiviti-aktiviti memancing, mengenali jenis-jenis ikan yang terdapat di perairan Brunei tak kira ikan air tawar atau pun ikan air masin. Menostalgiakan kenangan-kenangan manis sewaktu memancing melalui gambar-gambar memancing dan akhir kata diucapkan Ribuan Terima Kasih kepada semua pengunjung blog ini. Sekian Terima Kasih

Tuesday, March 23, 2010

Ungah Di Tiga Lokasi

Sabtu, 20 March 2010 - Memandang ombak laut masih bergelora, tiada lah aktiviti memancing di laut. Untuk melepaskan gian kita pergi memancing dekat kuala sungai jer.. Mula² kita pergi memancing di Kuala Sungai Lumut dulu.. hanya seekor ikan ungah jer yang sudi, itu pun menggunakan teknik casting.. bottom fishing tiada ikan yang sudi memamah umpan.

Lepas tu kita pergi kat Kuala Sungai Dua pula, Rezeki yang sama dengan teknik yang sama juga. Memandangkan arus semakin deras, kita orang pun balik rumah ja lah.. Pada keesokan harinya kita orang pula mencuba kat Kuala Sungai Bera, Seria. Disana kami menaikkan 3 ekor ikan ungah seberat (1.4kg, 400gm & 300gm), seekor ikan Ketambak (400gm) dan seekor Sembilang (1kg) dengan menggunakan teknik casting dan bottom fishing.



Ungah 1.4kg Sg Bera
Ungah Sg Dua
Ungah Sg Lumut

No comments: